[Rubrica] Books in the World - Giugno 2015

Hardback, 361 pages
Publication: May 19th 2015
by Greenwillow
EN: What if the world holds more dangers,and more wonders, than we have ever known? And what if there is more than one world? From Heather Dixon, author of the acclaimed Entwined, comes a brilliantly conceived adventure that sweeps us from the inner workings of our souls to the far reaches of our imaginations. Jonathan is perfectly ordinary. But then, as every good adventure begins, the king swoops into port, and Jonathan and his father are enlisted to find the cure to a deadly plague. Jonathan discovers that he's a prodigy at working with a new chemical called fantillium, which creates shared hallucinations, or illusions. And just like that, Jonathan is knocked off his path. Through richly developed parallel worlds, vivid action, a healthy dose of humor, and gorgeous writing, Heather Dixon spins a story that calls to mind The Night Circus and Pixar movies, but is wholly its own.

IT: E se il mondo avesse più pericoli e meraviglie di quanti pensiamo di conoscerne? E se esistesse più di un mondo? Da Heather Dixon, autrice dell'acclamato Entwined, arriva un'avventura brillantemente concepita che ci conduce dai meandri delle nostre anime ai confini della nostra immaginazione. Jonathan è perfettamente normale. Ma poi, come accade in ogni avventura che si rispetti, il Re piomba al porto, e Jonathan e suo padre vengono arruolati per trovare la cura ad una piaga mortale. Jonathan si scopre un vero prodigio nel lavorare a contatto con una nuova sostanza chimica chiamata Fantillium, capace di creare illusioni e allucinazioni condivise. E proprio in questo modo, Jonathan scrive il suo cammino. Attraverso mondi paralleli, azione pura, una sana dose di umorismo e uno splendido stile, Heather Dixon inventa una storia che richiama alla mente "Il circo della notte" e i film Pixar, ma che è tutta sua.
Hardback, 388 pages
Publication: May 12th 2015
by  G.P. Putnam's Sons Books
EN: A sumptuous and epically told love story inspired by A Thousand and One Nights
Every dawn brings horror to a different family in a land ruled by a killer. Khalid, the eighteen-year-old Caliph of Khorasan, takes a new bride each night only to have her executed at sunrise. So it is a suspicious surprise when sixteen-year-old Shahrzad volunteers to marry Khalid. But she does so with a clever plan to stay alive and exact revenge on the Caliph for the murder of her best friend and countless other girls. Shazi's wit and will, indeed, get her through to the dawn that no others have seen, but with a catch: she’s falling in love with the very boy who killed her dearest friend. She discovers that the murderous boy-king is not all that he seems and neither are the deaths of so many girls. Shazi is determined to uncover the reason for the murders and to break the cycle once and for all.

IT: Una sontuosa ed epica storia d'amore che trae ispirazione da "Le mille e una notte".
In una terra governata da un assassino, ogni alba porta con sè il terrore e la paura per una famiglia diversa. Khalid, il diciottenne Califfo di Khorasan, prende ogni notte in sposa una giovane donna, solo per poi giustiziarla all'alba. Sorprendentemente, la sedicenne Shahrzad si offre volontaria per sposare Khalid. Ma lei ha un piano ben preciso in mente per rimanere viva e vendicarsi del Califfo per l'assassinio della sua migliore amica e di innumerevoli altre ragazze. L'arguzia e la volontà di Shazi le permetteranno di vedere quell'alba che nessuno ha mai visto, ma pagando un caro prezzo: innamorarsi dell'uomo che ha ucciso la sua più cara amica. Shazi scoprirà che il Re-assassino non è ciò che sembra e  nemmeno lo sono le morti di tutte quelle ragazze. Shazi è determinata a scoprire la vera ragione per cui avvengono questi terribili omicidi e a rompere il ciclo una volta per tutte.
Hardback, 400 pages
Publication: May 19th 2015
by Bloomsbury

EN:Penelope Landlow has grown up with the knowledge that almost anything can be bought or sold, including body parts. She’s the daughter of one of the three crime families that control the black market for organ transplants.
Penelope’s surrounded by all the suffocating privilege and protection her family can provide, but they can't protect her from the autoimmune disorder that causes her to bruise so easily. And in her family's line of work no one can be safe forever. All Penelope has ever wanted is freedom and independence. But when she’s caught in the crossfire as rival families scramble for prominence, she learns that her wishes come with casualties, that betrayal hurts worse than bruises, that love is a risk worth taking and maybe she’s not as fragile as everyone thinks.

IT: Penelope Landlow è cresciuta con la consapevolezza che quasi tutto può essere comprato e venduto, incluse parti del corpo umano. E' la figlia di uno dei capi delle tre famiglie criminali che controllano il mercato nero per la vendita e il trapianto di organi umani. Penelope è circondata dai soffocanti privilegi familiari e da tutta la protezione di cui potrebbe aver bisogno, protezione che non l'ha aiutata a evitare la malattia autoimmune di cui soffre, malattia che le procura facilmente lividi su tutto il corpo. Neanche nella sua famiglia si può restare al sicuro per sempre. Le uniche cose che Penelope ha sempre desiderato sono la libertà e l'indipendenza. Ma quando si trova imprigionata tra il fuoco incrociato delle famiglie rivali che lottano per la preminenza, capisce che i suoi desideri sono accompagnati da incidenti, che il tradimento fa più male dei lividi, che l'amore è un rischio che vale la pena di correre e che forse non è così fragile come tutti pensano.

Commenti

Posta un commento