[Rubrica: Books in the World - Febbraio 2016] Salt to the sea by Ruta Sepetys - Glass Sword by Victoria Aveyard - The girl from Everywhere by Heidi Heilig


Hardcover, 400 pages
Publication: February 2nd 2016
by Philomel Books
EN: Winter, 1945. Four teenagers. Four secrets.
Each one born of a different homeland; each one hunted, and haunted, by tragedy, lies…and war.
As thousands of desperate refugees flock to the coast in the midst of a Soviet advance, four paths converge, vying for passage aboard the Wilhelm Gustloff, a ship that promises safety and freedom.
Yet not all promises can be kept. Inspired by the single greatest tragedy in maritime history, bestselling and award-winning author Ruta Sepetys (Between Shades of Gray) lifts the veil on a shockingly little-known casualty of World War II. An illuminating and life-affirming tale of heart and hope.

IT: Inverno del 1945. Quattro adolescenti. Quattro segreti.
Ognuno di loro nato in una patria diversa, prima cacciati e poi tormentati da tragedie, bugie e infine dalla guerra. Mentre migliaia di profughi disperati affollano la costa nel bel mezzo dell'avanzata sovietica, quattro percorsi convergono, quattro persone in lizza per un passaggio a bordo della Wilhelm Gustloff, una nave che promette sicurezza e libertà. Ma non tutte le promesse possono essere mantenute.
Ispirato a una delle più grandi tragedie della storia marittima, la pluripremiata autrice Ruta Sepetys ci racconta la storia di un incidente dimenticato della Seconda Guerra mondiale. Un illuminante racconto di sentimenti e speranza.
Hardcover, 448 pages
Publication: February 9th 2016
by Harper Teen
EN: Mare Barrow’s blood is red, the color of common folk, but her Silver ability, the power to
control lightning, has turned her into a weapon that the royal court tries to control.
The crown calls her an impossibility, a fake, but as she makes her escape from Maven, the prince, the friend, who betrayed her, Mare uncovers something startling: she is not the only one of her kind.
Pursued by Maven, now a vindictive king, Mare sets out to find and recruit other Red-and-Silver fighters to join in the struggle against her oppressors. But Mare finds herself on a deadly path, at risk of becoming exactly the kind of monster she is trying to defeat.
Will she shatter under the weight of the lives that are the cost of rebellion? Or have treachery and betrayal hardened her forever?

IT: Il sangue di Mare Barrow è rosso, il colore che identifica la gente comune, ma il suo potere sui fulmini è tipico degli Argentei, e l'ha trasformata in un'arma che la corte reale cerca di controllare. La corona crede che la sua esistenza sia impossibile, ma mentre Mare scappa da Maven, il principe, l'amico che l'ha tradita, scopre qualcosa di sorprendente: non è l'unica del suo genere. Inseguita da Maven, diventato un Re vendicativo, Mare si propone di trovare e reclutare altri combattenti come lei che possano unirsi alla lotta contro gli oppressori. Ma Mare si ritrova a camminare su un percorso mortale, rischiando di diventare esattamente il tipo di mostro che sta cercando di sconfiggere. Si frantumerà sotto il peso delle vite sacrificate in nome della ribellione? O la slealtà e il tradimento hanno indurito il suo cuore per sempre?
Hardcover, 464 pages
Publication: February 16th 2016
by  Greenwillow Books
EN: Sixteen-year-old Nix Song is a time-traveller. She, her father and their crew of time refugees travel the world aboard The Temptation, a glorious pirate ship stuffed with treasures both typical and mythical. Old maps allow Nix and her father to navigate not just to distant lands, but distant times - although a map will only take you somewhere once. And Nix's father is only interested in one time, and one place: Honolulu 1868. A time before Nix was born, and her mother was alive. Something that puts Nix's existence rather dangerously in question...
Nix has grown used to her father's obsession, but only because she's convinced it can't work. But then a map falls into her father's lap that changes everything. And when Nix refuses to help, her father threatens to maroon Kashmir, her only friend (and perhaps, only love) in a time where Nix will never be able to find him. And if Nix has learned one thing, it's that losing the person you love is a torment that no one can withstand. Nix must work out what she wants, who she is, and where she really belongs before time runs out on her forever.

IT:  La sedicenne Nyx Song è una viaggiatrice del tempo. Lei, suo padre e il loro equipaggio viaggiano a bordo della Temptation, una gloriosa nave pirata ricca di tesori. Le vecchie mappe permettono a Nyx e a suo padre di navigare non solo in terre lontane, ma anche in tempi lontani, anche se una mappa può condurti in un tempo diverso solo una volta. Il padre di Nyx è interessato ad un solo luogo: Honolulu 1868, prima che Nyx nascesse e quando sua madre era ancora viva. Questo viaggio potrebbe però mettere a rischio la stessa esistenza di Nyx. Nyx è cresciuta con l'ossessione del padre per quel viaggio, ma non si è mai preoccupata perchè non crede che possa funzionare. ma un giorno una mappa cade nelle mani del padre e questo cambia tutto. Quando Nyx si rifiuta di aiutarlo, suo padre minaccia di abbandonare Kashmir, il suo unico amico, e forse amore, in un tempo dove Nyx non potrà mai trovarlo. E se c'è qualcosa che Nyx ha imparato è che perdere la persona che ami è un tormento a cui nessuno può resistere. Nyx deve capire cosa vuole, chi è e qual'è il suo posto, e tutto questo prima che il suo tempo scada.


Commenti